Gennem årene har jeg arbejdet sammen med mange spændende, dygtige og udfordrende mennesker. De fleste har haft en mening om den tid. Her følger nogle af dem:

 

"Jeg har arbejdet sammen med Søren Parup ved flere lejligheder, når vi skulle have udformet strategisk materiale, herunder strategiplaner. Søren bistod med det kreative og udførende omkring alle aspekter af dette arbejde. Jeg er vendt tilbage til Søren igen og igen, fordi jeg synes han er kreativ – men også produktiv. Det er jo ikke nok, der tænkes nyt – det skal jo også blive til noget. Søren kan begge dele, og så kan han diskutere de kreative elementer med kunden uden at insistere på at have ret. Han diskuterer gerne alle elementer, men har også sine faste meninger, og den kombination giver et godt resultat."
- Eric Rylberg

 

"Det er nu over tyve år siden jeg arbejdede sammen med Søren for første gang. Han er på mange måder blevet noget rundere – men er stadig lige knivskarp. Så når en opgave kræver noget ekstra eller en god krølle, er det stadig Søren jeg ringer til."
- Flemming Fog. Stifter og partner, SYNTASE.

 

"Lige fra hoften: Søren kender min 'butik' og mine tanker omkring den. Han har fornemmelse for den og kan udtrykke det – sidst set med Saisons nye logo. Jeg ved, at jeg bliver serviceret på et usædvanligt højt niveau – tak for det!"
- Erwin Lauterbach, Restaurant Saison

 

"Verden skal ses på hovedet
Vi har brugt Søren mange gange, når vi har haft brug for et anderledes syn på verden – og reklame. Søren ser gerne alting fra en anden vinkel og helst på hovedet. Den evne gør, at han altid får set en vinkel i opgaven, som vi andre ikke har set."
- Nicoline Olesen, Direktør, Os Reklamebureauet AS

 

"Søren er på alle måder en af branchens mest ukrukkede talenter.
Det er en befrielse at finde så meget kreativ og konceptuel tyngde kombineret med et uforfalsket og ægte ønske om at forstå og løse kundens opgave.
Med Sørens massive erfaring og referencer ville det være let at falde for sig selv og udvikle et oppustet ego – men ikke Søren.
Han smøger ærmerne op, kæmper for opgaven, tager ansvar og initiativ. Og det er kundens opgave og ikke Søren, der er i centrum for hans kreative tornado. Både i samarbejdet med kunderne og med vores egne designere og kreative.

Jeg kan på alle måder anbefale Søren. Ikke fordi jeg tror, han har særlig brug for det. Men fordi kommunikations- og reklamebranchen har brug for folk som ham."
- Martin Lund, Seniorrådgiver. Bysted A/S

 

"Humoristisk legebarn, der er ved at blive voksen på den afslappede måde! Og som sætter pris på latter, der ruller gennem hele kroppen! Søren er et livsdueligt menneske, som man rent faktisk kan holde ud at være sammen med i timevis, også i en lufthavn efter 8 timers møde, hvor man i virkeligheden bare vil hjem!"
- Christine Feldthaus / Livsstilsekspert og tidl. Direktør på Young & Rubicam

 

"'Vi har jo kun ord og billeder', sagde Søren engang, da jeg var en lille pige. 'Og mere har man ikke brug for. Er det ikke fedt? Og nogle gange kun det ene eller det andet!' Som en løbsk gyllespreder hvirvlede han så en Cohiba på størrelse med min underarm rundt i luften og grinede højt! Jeg mener det som en advarsel: Han forenkler alting. Han ser det sort/hvidt, alting skal pinedød være så pissebanalt – faktisk ligesom de fede reklamer."
- Rasmus Dunvad / Art Director. Uncle.

 

"At vokse op med Søren som makker og mentor kan sammenlignes med en dannelsesrejse. Den mand ved så meget – ikke alene om fransk vin, god stil og gamle flyvemaskiner – men om ALT. Hans speciale var dengang, som nu, at lave god reklame. Det handlede om den store idé. På det område er manden utrættelig. En vaskeægte ildsjæl. Jeg lyttede og lærte og nød hvert eneste sekund under den store AD'ers vinger – selv når han sarkastisk kaldte mig ”Shakespeare” og igen og igen sendte mig tilbage til tasterne for at korte en tekst ned. Eller for at prøve at skrive en overskrift, som han ikke kunne forfatte bedre selv! Heldigvis lærte Søren mig også at grine af mig selv. Noget han i øvrigt selv er ret god til. Ligesom han er god til at være ærlig, god til at underholde, god til at løse konflikter, god til at feste, god til at trøste, god til at danse og – forhåbentlig – stadig lige god til at holde begge ben på jorden, når han bliver skamrost."
- Hanne Ishøj / Tekstforfatter, Ogilvy